plastové balkonové dveře dole zaseklé
Moderátor: Moderátoři
plastové balkonové dveře dole zaseklé
Ahoj, na balkoně máme plastové dveře wiplast, když dám kliku do polohy otevřeno(střed) uvolní se jen vršek a střed, spodek zůstane zaseklý.
Když dám větrání, klika v poloze nahoře, tak to jde jak má.
Nevíte jak to spravit?
Klika je vlevo otvírá se dovnitř. Vpravo jsou dva "panty" jeden nahoře druhý dole - ten je větší a jde z něj oddělat krytka .
Oddělat kryt spodního pantu a pootočit štoubkem ať se dveře zvednou a pak to půjde?
Kováni je Maco, dveře jsou asi 15 let staré a firma co je vyráběla a montovala zkrachovala
Poradíte? Díky
Když dám větrání, klika v poloze nahoře, tak to jde jak má.
Nevíte jak to spravit?
Klika je vlevo otvírá se dovnitř. Vpravo jsou dva "panty" jeden nahoře druhý dole - ten je větší a jde z něj oddělat krytka .
Oddělat kryt spodního pantu a pootočit štoubkem ať se dveře zvednou a pak to půjde?
Kováni je Maco, dveře jsou asi 15 let staré a firma co je vyráběla a montovala zkrachovala
Poradíte? Díky
U zatvoreného krídla sa na hornom (či strednom) pánte odníme plastová krytka (až je), vysunie sa z pántu kolík smerom hore, a to bežne do zárezu vloženým šraubovákom (niekedy to ide ťažšie), tesne pred vypadnutím trnu z pántu je jeho aretácia na jeho nevypadnutie, dá sa to pri vysúvaní kolíka ucítiť, je dobré ju neminúť. Po celý čas istiť krídlo pred odklonením z rámu! Krídlo je pripravené na odklonenie z rámu, vyzdvihnutie z trnu spodného pántu (cca 3 cm?) a vybratie. Pozor, aby obsluhu nezaskočila váha krídla! lebo inak to ide samo aj s obsluhou...
MACO je veľmi dobré kovanie. Citlivé je na zanesenie špinou, asi ako každé, ale pozor aj na "rozhádzanie", t.j. manipuláciu kľukou neprislúšiacu aktuálnej polohe krídla, čiže napríklad točiť kľukou pri pootvorenom krídle atď., potom vzniká problém, a rozhádzaný pracovný režim kovania je potrebné dať do správnej polohy odbornejšie... Ale dá sa to pri troche logiky zvládnuť, kovanie vmontované mi pri výrobe do drevených krídiel som si pred ich natieraním demontoval a potom kompletoval sám, tak ako aj všetky krídla z rámov a späť, to isté v rodine na plastovkách...
MACO je veľmi dobré kovanie. Citlivé je na zanesenie špinou, asi ako každé, ale pozor aj na "rozhádzanie", t.j. manipuláciu kľukou neprislúšiacu aktuálnej polohe krídla, čiže napríklad točiť kľukou pri pootvorenom krídle atď., potom vzniká problém, a rozhádzaný pracovný režim kovania je potrebné dať do správnej polohy odbornejšie... Ale dá sa to pri troche logiky zvládnuť, kovanie vmontované mi pri výrobe do drevených krídiel som si pred ich natieraním demontoval a potom kompletoval sám, tak ako aj všetky krídla z rámov a späť, to isté v rodine na plastovkách...
Ahoj,
na vrchním pantu jsem oddělal plastovou krytku,
středem prochází ocelový kolík o průměru asi 0,5 cm, ten má dole takové vybrání a předpokládám, že se musí vytáhnout dolů, nahoru to nejde,
asi na to mají servisáci nějaký speciální nástroj,
šroubovákem se to nepodařilo, stáhnout drží to fest.
Stříknout na to olej?
Po vytáhnutí kolíku bude předpokládám potřeba dveře vyklonit z vrchního pantu a až pak vytáhnout směrem nahoru ze spodního pantu.
na spodním pantu je ještě takový malý červík, co asi zajišťuje ten imbus šroub jak se s ním dveře zvyšují či snižují, u toho se ale strhl otvor pro imbus v kombinací s torxem, a nebo je to na speciální klíč kombinující oba dva typy.
Takže asi nejprv odvrtat? Sehnat nový červík na standartní klíče či šroubováky?
Díky za pomoc a rady
na vrchním pantu jsem oddělal plastovou krytku,
středem prochází ocelový kolík o průměru asi 0,5 cm, ten má dole takové vybrání a předpokládám, že se musí vytáhnout dolů, nahoru to nejde,
asi na to mají servisáci nějaký speciální nástroj,
šroubovákem se to nepodařilo, stáhnout drží to fest.
Stříknout na to olej?
Po vytáhnutí kolíku bude předpokládám potřeba dveře vyklonit z vrchního pantu a až pak vytáhnout směrem nahoru ze spodního pantu.
na spodním pantu je ještě takový malý červík, co asi zajišťuje ten imbus šroub jak se s ním dveře zvyšují či snižují, u toho se ale strhl otvor pro imbus v kombinací s torxem, a nebo je to na speciální klíč kombinující oba dva typy.
Takže asi nejprv odvrtat? Sehnat nový červík na standartní klíče či šroubováky?
Díky za pomoc a rady
Áno, máš pravdu, robil som to dávno, teraz som pozrel a kolík sa ťahá dole. Veď hore by mohlo zavadzať ostenie a pod., smerom dole je to voľné vždy...
Je na to myslím špeci vidlička vyťahovák, ale všetko som robil, tak ako stolár vyrábajúci mi krídla, so šraubovákom, ide to šikovne. Zatlačíš hore šraubovákom na hrot drnu smerom dole, silno, povystrčí sa, a potom za ten povystrčený zárez ťaháš dole. Nemazal by som, nemyslím si že by to bolo tým, skôr treba tú silu, teraz ho proti vypadnutiu istí tá poistka vojdené do drážky drnu, potom poistka zaistí drn ešte raz, pred koncom vytiahnutia. Ak drn vypadne úplne, technicky to nevadí, potom "spätná montážna poloha" toho drnu je práve krátke vsunutie drnu až to cvakne, tým je predpripravený, naloží sa krídlo, a drn sa vsunie, až final zacvakne. Je to dobre vymyslené.
Na nastavovanie som použil, tak ako stolár, určite imbus. Mal som to pred natieraním rozobrané total, aj veci z rámu, je to už nejakých 20 rokov, dával aj nastavoval som si ťažké trojsklové krídla sám, idú spoľahlivo dodnes. Dole sa nastavujú okrem výšky aj odklony. Len treba robiť všetko hlavou, inak si to zbytočne rozhádžeš...
Je na to myslím špeci vidlička vyťahovák, ale všetko som robil, tak ako stolár vyrábajúci mi krídla, so šraubovákom, ide to šikovne. Zatlačíš hore šraubovákom na hrot drnu smerom dole, silno, povystrčí sa, a potom za ten povystrčený zárez ťaháš dole. Nemazal by som, nemyslím si že by to bolo tým, skôr treba tú silu, teraz ho proti vypadnutiu istí tá poistka vojdené do drážky drnu, potom poistka zaistí drn ešte raz, pred koncom vytiahnutia. Ak drn vypadne úplne, technicky to nevadí, potom "spätná montážna poloha" toho drnu je práve krátke vsunutie drnu až to cvakne, tým je predpripravený, naloží sa krídlo, a drn sa vsunie, až final zacvakne. Je to dobre vymyslené.
Na nastavovanie som použil, tak ako stolár, určite imbus. Mal som to pred natieraním rozobrané total, aj veci z rámu, je to už nejakých 20 rokov, dával aj nastavoval som si ťažké trojsklové krídla sám, idú spoľahlivo dodnes. Dole sa nastavujú okrem výšky aj odklony. Len treba robiť všetko hlavou, inak si to zbytočne rozhádžeš...
- Hape
- Příspěvky: 353
- Registrován: 08 úno 2010, 01:00
- Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)
- Kontaktovat uživatele:
Máme v plastových oknech kování Siegenia AUBI (již nevyráběné) a tam je stejný systém zajištění. Horní pant je výsuvný čep směrem dolů a na výkyvný čep spodního pantu se křídlo nasouvá shora. Seřizovací štefty v pantech jsou na torx. Kdysi jsem se ptal přímo u výrobce čím panty po letech nejlépe namazat, odpověděli mi, že mazat netřeba, že v pantech je z výroby mazivo na celou životnost oken.
Na údržbu oken a mazání kování jsem koupil sadu FENOSOL Maxi od firmy Fenoplast.
Ještě přikládám sken stránky z návodu na údržbu kování, kde je znázorněné vyvěšení a zavěšení křídla.
Na údržbu oken a mazání kování jsem koupil sadu FENOSOL Maxi od firmy Fenoplast.
Ještě přikládám sken stránky z návodu na údržbu kování, kde je znázorněné vyvěšení a zavěšení křídla.
Keďže neviem ako si zručný: chytím masívnejší, čiže dlhší pevný, šraubovák, kľudne aj krížový, totiž krížový ak je veľký ryhou pekne zasadne na hrot drnu, špičkou ho hore položím kolmo na hrot drnu (čiže šraubovák leží horizontálne), jednou rukou držím koniec rúčky, druhou zatlačím na šraubovák v mieste pri drne smerom dole. Drn by mal povoliť a v dolnej časti kúsok vyliezť. Viac sa asi napísať nedá...
V prípade "nezručnosti" asi nie je dobré sa do toho vôbec púšťať: okrem hroziaceho úrazu môže byť problémom späť nasunúť krídlo na spodný pánt: ak to obsluha robí sám, a krídlo je ťažšie, vratký kolíček spodného pántu môže pred snahou krídlo spätne nasunúť uhýbať, dokonca ho môže váha krídla obrovskou pákou nešikovným nasúvaním (či nešikovnou demontážou) zohnúť... Stať sa to môže veľmi ľahko... Tiež samotná váha krídla môže pri uvoľnení z pántov dosť zaskočiť, pri bežnom používaní sme totiž zvyknutí, že to chodí ako pierko...
V prípade "nezručnosti" asi nie je dobré sa do toho vôbec púšťať: okrem hroziaceho úrazu môže byť problémom späť nasunúť krídlo na spodný pánt: ak to obsluha robí sám, a krídlo je ťažšie, vratký kolíček spodného pántu môže pred snahou krídlo spätne nasunúť uhýbať, dokonca ho môže váha krídla obrovskou pákou nešikovným nasúvaním (či nešikovnou demontážou) zohnúť... Stať sa to môže veľmi ľahko... Tiež samotná váha krídla môže pri uvoľnení z pántov dosť zaskočiť, pri bežnom používaní sme totiž zvyknutí, že to chodí ako pierko...
Ahoj,
ten váleček z horního pantu se nakonec podařilo uvolnit směrem dolů.
musel jsem tam stříknout olej a taky ho pak zachytit sikovkami
a taky kladivo
Dolní pant jsme vůbec nemuseli vysazovat.
ten sloužil jako pojistka aby dveře nevypadly.
Po uvolnění vrchního pantu jsem dveře vyklopil směrem na mne
a když byla mezera dostatečně velká , druhý musel prolézt na balkón,
drželo to dole bylo to tam zaseklé,
musel se vzít šroubovák a kladivo a vyklepnout to z toho "zámku"
co je na rámu
Pak bylo nutné vrátit dveře do vrchního pantu.
Spodek nereaguje na pohyb kliky, tak jsme provizorně odmontovali ty 2 "zámky" co jsou dole na rámu dveří.
Zloušeli jsme odmontovat spodní lišttu kování, s těma kolíky co se pohybují a uzamykají spodek,
ale je to celé přichycené k boku, tak předpokládám, že bude třeba
sundat celé lišty i z boku a vrchu.
Nevím, zda jde ten spodek opravit, třeba tím přeskládáním a znovu složením,
nebo jde koupit jen nové spodní kování, či je třeba nainstalovat úplně nové celé kování
Díky za pomoc
ten váleček z horního pantu se nakonec podařilo uvolnit směrem dolů.
musel jsem tam stříknout olej a taky ho pak zachytit sikovkami
a taky kladivo
Dolní pant jsme vůbec nemuseli vysazovat.
ten sloužil jako pojistka aby dveře nevypadly.
Po uvolnění vrchního pantu jsem dveře vyklopil směrem na mne
a když byla mezera dostatečně velká , druhý musel prolézt na balkón,
drželo to dole bylo to tam zaseklé,
musel se vzít šroubovák a kladivo a vyklepnout to z toho "zámku"
co je na rámu
Pak bylo nutné vrátit dveře do vrchního pantu.
Spodek nereaguje na pohyb kliky, tak jsme provizorně odmontovali ty 2 "zámky" co jsou dole na rámu dveří.
Zloušeli jsme odmontovat spodní lišttu kování, s těma kolíky co se pohybují a uzamykají spodek,
ale je to celé přichycené k boku, tak předpokládám, že bude třeba
sundat celé lišty i z boku a vrchu.
Nevím, zda jde ten spodek opravit, třeba tím přeskládáním a znovu složením,
nebo jde koupit jen nové spodní kování, či je třeba nainstalovat úplně nové celé kování
Díky za pomoc