elektromobilita

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#46 Příspěvek od Celeron »

Pikofarad píše:Technika jde vpřed ,koho by před 30ti lety napadlo,že si dnes strčí do kapsy desítky TB dat.Můj první HDD měl 800MB a stál 2,5 výplaty
To je sice pravda ale znám spoustu lidí, který k životu nepotřebujou ani těch 20MB, co měly první HDD. A žijou, možná zdravěji a spokojeněji než my, co jsme tomu digitálnímu šílenství podlehli.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
Valdano
Příspěvky: 695
Registrován: 01 led 2023, 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#47 Příspěvek od Valdano »

Celeron píše:Vladano, kde to žiješ a kolik je ti let? S takovou naivitou jsem se už dlouho nesetkal. Možná že by sis měl popovídat s nějakým energetikem, on ti to vysvětlí.
Omlouvám se, že reaguji na příspěvek učený pro Vladano i když můj nick je Valdano, ale předpokládám, že to byl jen překlep.

Žiju v České lípě, je mi 57 let a s energetiky jsem často v kontaktu při své práci. Zdaleka ne každý z nich to vidí tak černě a žádná naivita v tom rozhodně není. :wink:

Uživatelský avatar
Valdano
Příspěvky: 695
Registrován: 01 led 2023, 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#48 Příspěvek od Valdano »

Upgrade vozu Tesla model S pro indukční nabíjení

Provádí se zatím jen v USA a Kanadě. Připravuje se třetí generace upgradů, která by měla být dostupná i v EU a měla by být k dispozici nejen pro elektromobily Tesla. Odhadované náklady na jeden kompletní upgrade včetně materiálu, úpravy vozu, práce a bezdrátové nabíjecí stanice třetí generace by se měly pohybovat v rozmezí od 3000 do 4000 USD.

Případné dotazy můžete položit výrobci prostřednictvím tohoto webového formuláře.

Zdroj: FAQ: k bezdrátovému nabíjení pro Tesla model S
Co je součástí upgradu pro Tesla Model S?
Upgrade Plugless zahrnuje všechny díly a práci potřebnou k upgradu vašeho Modelu S pro možnost bezdrátového nabíjení a také samotnou bezdrátovou nabíjecí stanici.

Ovlivní upgrade záruku mého vozidla?
Ne. Stejně jako u jakéhokoli jiného plně reverzibilního upgradu vozidla nemůže přidání Plugless jako příslušenství pro trh s náhradními díly automaticky zrušit vaši záruku. Za více než 3 roky instalací v USA a Kanadě se nevyskytl jediný problém se zárukou výrobce. Majitele Plugless dále chráníme naší vlastní špičkovou zárukou „Love It“ , která konkrétně uvádí, že pokud bude mít Plugless jakýkoli dopad na záruku vašeho vozidla, uhradíme náklady. Takže pokud s vaší zárukou existuje nějaké riziko, je to na nás.

Jak probíhá upgrade Plugless?
Upgrade vašeho vozu Tesla bude proveden ve vašem místním autoservisu EV technikem s certifikací Plugless. Celý proces upgradu trvá cca 2 hodiny a náš tým péče o zákazníky koordinuje termín upgradu.

Jak rychlé je bezdrátové nabíjení pro Tesla Model S s Plugless?
Model S s podporou Plugless se sám nabije s dojezdem 20-25 mil (32-40 km) za hodinu parkování.

Jaké jsou elektrické požadavky?
Bez zástrčky pro Model S vyžaduje 208/240 V, 50 A, 2pólový, vyhrazený obvod určený pro „nepřetržitý provoz“. Nabíjecí stanice Plugless může používat stejnou zásuvku NEMA 14-50 jako konektor Tesla mobile, nebo ji může váš elektrikář přímo připojit k domácímu okruhu.

Lze nabíjecí stanici Plugless nainstalovat venku?
Ano. Bez zástrčky lze instalovat uvnitř i venku. S provozním teplotním rozsahem –22° až 122°F (–30° až 50°C).

Mohu i nadále používat kabelové nabíječky se svým Modelem S s podporou Plugless?
Ano. Svůj Model S s podporou Plugless můžete stále nabíjet na kabelových nabíjecích stanicích.

Uživatelský avatar
foxrider
Příspěvky: 805
Registrován: 28 zář 2013, 02:00
Bydliště: Praha- východ

#49 Příspěvek od foxrider »

"Jaké jsou elektrické požadavky?
Bez zástrčky pro Model S vyžaduje 208/240 V, 50 A, 2pólový, vyhrazený obvod určený pro „nepřetržitý provoz“. Nabíjecí stanice Plugless může používat stejnou zásuvku NEMA 14-50 jako konektor Tesla mobile, nebo ji může váš elektrikář přímo připojit k domácímu okruhu. "

Takže na jednofáz při podobném napětí co u nás jistič 50A? Pěkný. A co potom hlavní jistič? :?

Naše celá!! firma běžela kdysi na 80A deionu. Kvůli výpadkům (při zapnutí několika pecí omylem současně) a postupném rozšiřování výroby pak šéf už koupil trafostanici 250 kVA a přešel na 22 kV...

Uživatelský avatar
Valdano
Příspěvky: 695
Registrován: 01 led 2023, 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#50 Příspěvek od Valdano »

Ten popis se týká těch stávajících generací. Třetí generace bude mít možná i trojfázovou verzi, které bude stačit nižší proud. Běžné jednofázové drátové nabíječky tzv. wallboxy s příkonem cca 7kW mají 32A. Ty stávající jednofázové zmíněné v upgrade Tesla model S jsou zkrátka trochu výkonnější cca 11kW.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#51 Příspěvek od tomasjedno »

Trochu zvláštní je, že přitom do Tesly za hodinu naperou jen cca 5-6 kWh (na 20-25 mil).

nixdorf
Příspěvky: 540
Registrován: 06 kvě 2017, 02:00

#52 Příspěvek od nixdorf »

Valdano píše:Pokrok nikdo z nás nezastaví ať už se to někomu líbí nebo ne.
a basta fidli.
Medzi prvé autá patrili tiež elektromobily - a neujali sa. Dnes, kde je technika na inej úrovni, sa im do ujímania nechce tiež, bez ťažkých dotácií a pretláčania mrzkej lúzy, ktorá žije vo svojich pokrivených ideáloch niekde asi v paralelnom vesmíre, alebo inej diagnóze. Ostatne, poberať 200-300kEUR per annum v nejakej vznešenej písmenkovej organizácii, tak sa nečudujem, že to kazí charakter. Možno si i odhlasujú zmenu Ohmovho zákona... ktovie.
Ale až uvidím tak techniku obranného priemyslu, ergo, kde patrí spoľahlivosť a blbuvzdornosť na prvé miesta, názor bez problémov zmením - nelpím natvrdlo na historii. Také OTčka, tanky či helikoptéry na baterky, či miesto em-štvoriek a kalachov coil-guny, to by bolo.

Späť k spotrebným elektrovozíkom - ono to o nemá so zámienkou záchrany zemegule nič, you won't own anything and you will be happy, parafrázovane. Privilégium súkromného vlastníctva (nielen auta) bude progresívnymi novobolševikmi veľmi rýchle zredukovaný. Napríklad aj zákazom toho včerajšieho a nepokrokového, neekologického, ne-vložte sem to správne neologizmum. Teda aspoň pre tých rovných, nie pre tých rovnejších.

Pokrok, hej?
Zakazoval niekto chovať kone, keď prišli autá? Zakazoval niekto písacie stroje, keď sa stala výpočtová technika dostupná en masse? Nie, tí ľudia prešli sami, pretože pochopili výhody - a kto chcel, mohol ostať. Nebolo nutné na nič uvaliť spásonosné regule a cejchovať tých proti. A nazývať to "pokrok". Lítiové články sú tu už pekných pár dekád, idea osadzovať vozidlá akumulátormi skrsla ešte za Edisona, stodvadsaťrokov dozadu. Toľko k tvojmu pokroku, súdruh.

P.S. ten tvoj alibistický "AI" avatar kukám, že ti neschválili. To ťa musí asi strašne mrzieť, čo? :D
Naposledy upravil(a) nixdorf dne 07 čer 2023, 01:00, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
PotPalo
Příspěvky: 4565
Registrován: 13 kvě 2009, 02:00
Bydliště: BA-Petržalka :(
Kontaktovat uživatele:

#53 Příspěvek od PotPalo »

To je to tu samé nabíjanie... Nakoniec sa zistí, že najrozumnejšie bude klasická čerpacia stanica prerobená aby čerpala elektrolyt do batérie, starý samozrejme odoberala na recykláciu-nabitie. Bude to rýchle ako čerpať palivo.
Zlu sa neustupuje, proti zlu sa bojuje.

Uživatelský avatar
Valdano
Příspěvky: 695
Registrován: 01 led 2023, 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#54 Příspěvek od Valdano »

nixdorf píše:P.S. ten tvoj "AI" avatar kukám, že ti neschválili. To ťa musí asi strašne mrzieť, čo? :D
Schválili a už ho má Hill. Jediný problém proč to aktuálně nejde je čistě technického charakteru a nemá to vůbec nic společného s nějakým schvalováním. Zkrátka až to bude technicky možné tak ho tam Hill nahraje. :wink:

nixdorf
Příspěvky: 540
Registrován: 06 kvě 2017, 02:00

#55 Příspěvek od nixdorf »

@Palo: no s lítiom, to by bol špás. Alebo prejdeme na drevoplyn jak za Slovenského štátu, či dnes v KĽDR, každých 50km vypucovať sadze. Prípadne acetylén, z haseného karbidu. Alebo vodíkové články, Hindenburg hadr. Ups, zo všetkého uhlíková stopa, tá súdruhom voňať nebude :D

@V: súčasťou phpBB je tiež možnosť odkazovať na avatar z URL, pridávajúca akurát tak 1 img tag hneď pod nickname, s treťostranným src - ako programátor určite uznáš, je to veľmi zložité. Ovšem existuje dôvod, prečo je to tu právom vypnuté. Kľudne si tam daj naspäť ten Bobov brýlatý face z galerie, budeš pôsobiť menej naivne

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#56 Příspěvek od pepik9 »

aby čerpala elektrolyt do batérie,
Zas až takový chemik nejsem, ale řekl bych, že elektrolyt chemicky reaguje s elektrodami, takže dolévání "dobitého" elektrolytu bude mít stejný efekt jako Cimrmanův důlní výtah.

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#57 Příspěvek od pepik9 »

Volvo Cars testuje novou technologii bezdrátového nabíjení
A což teprve až se roznese, že se na tom dá vařit jako na indukčním vařiči.

Uživatelský avatar
Olchor
Příspěvky: 1513
Registrován: 18 lis 2009, 01:00
Bydliště: Blansko

#58 Příspěvek od Olchor »

@pepik - existují aku na bázi vanadu, tam se energie skutečně ukládá do elektrolytu. Testují se jako stacionární úložiště energie, ale pro auta to ještě není zralé.

Uživatelský avatar
Habesan
Příspěvky: 6924
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

#59 Příspěvek od Habesan »

Měli jsme tu chlapíka, kterej tvrdil, že si takovej akumulátor vyrobil, ale mám podezření, že to byl mašíbl.
Viz.: t=58951.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#60 Příspěvek od Celeron »

Dnes jsem četl v nemocnici plakát s výzkumnou studií vlivu elektroaut na člověka. A je to průser, lidi co jezdí elektroautem, hlavně jako pasažéři se cca 60-75% nakazí nevyléčitelnou nemocí tzv. chronickou kinetózou. Je to nesoulad okolních vjemů na vestibulární aparát člověka. Prostě chybí zvuk řvoucího motoru a do toho extrémní přetížení při rozjezdu. Doporučení je vybavit auta vnitřními zvukovými moduly a omezovacími akcelerometry.

S kinetozou mám osobní zkušenost, když jsem si před mnoha a mnoha lety dělal řidičák na auto. Bylo tam několik hodin na trenažéru. Tam kinetóza vznikala zase při prudkým zabrždění, pravej opak co je u elektroaut. Nic moc na žaludek, bývalo i bólení hlavy. Pár slabších povah hodinu nedokončilo jelikož prováděli chlapské odplivnutí na WC, někdo už na učebně nebo přímo v trenažéru.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“