elektromobilita

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Ruprecht
Příspěvky: 1114
Registrován: 28 zář 2005, 02:00
Bydliště: ZČ + JM

#16 Příspěvek od Ruprecht »

Hele - do emisí elektrokrámů se nezapočítávají emise z výroby elektřiny, tak se tam nesmí započítávat ani emise z požáru, to dá rozum. Prostě budeme říkat, že hoří hezky, ekologisticky.
Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.

Uživatelský avatar
rudolf02
Příspěvky: 445
Registrován: 05 zář 2012, 02:00
Bydliště: ústeckoorlicko

#17 Příspěvek od rudolf02 »

No, vaše názory moji chytřejší učitelé jsou poučné, ale mám blbý dotaz.
Co na to říkají rozvodné závody? Nakonec když v paneláku kuchařky začaly vyhazovat plynové trouby (nemyslím manžele postižené meteorismem), správcové nemovitostí to zakazovali jak mohli. Jaxi s tím nepočítali projektanti a po nezodpovědném posílení pojistek se začala potit i izolace přívodních kabelů, že?

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#18 Příspěvek od rezis »

Síť bych neviděl jako problém. Naopak v dnešní době solárů je problém spíše kam s přebytky.
A druhý problém je kde nabíjet. A tu je řešení... v práci. Tam to auto stojí 8hodin. S řízeným nabíjením (což není problém) lze krásně regulovat podle potřeb sítě nabíjecí výkon... Ale není snaha tvořit v podstatě levná nabíjecí místa. Nabíjení na sídlišti je mimo realitu.
EV mám pořízeno jako druhé do rodiny a ve výsledku se tím jezdí 90% jízd. A když jsem přešel na ohřev vody pomocí FVE tak celková roční spotřeba domácnosti je i s autem nižší. Tedy ohřev vody byl náročnější než ujet denně cca 50-80km EV.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
bdn
Příspěvky: 436
Registrován: 16 led 2020, 01:00

#19 Příspěvek od bdn »

je kde nabíjet. A tu je řešení... v práci.
Ano tahle myšlenka je zajímavá, ale proč by měl zaměstnavatel vzít na sebe náklady na budování přípojek pro své zaměstnance? Kdo to zaplatí? Např. vezmi nemocnici, kde pracuje 20 lékařů a 100 sester, kolik nabíjecích míst se musí vybudovat? Jeden stojan myslím, že stojí cca. 1M CZK.

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#20 Příspěvek od pepik9 »

vznikají zajímavé projekty, například koncept nabíjení z pouličního osvětlení. Pokud přemýšlíte o nákupu elektroauta, je důležité mít zajištěné vlastní nabíjení. Třeba doma, skrz Wallbox.
Tim je to vyřešené, pouliční lampa ani wallbox silnější přívod nepotřebuje :) Mladobolstavští pohůnci zpívají, jak šéfující nadlidé pískají.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#21 Příspěvek od rezis »

bdn píše:
je kde nabíjet. A tu je řešení... v práci.
Ano tahle myšlenka je zajímavá, ale proč by měl zaměstnavatel vzít na sebe náklady na budování přípojek pro své zaměstnance? Kdo to zaplatí? Např. vezmi nemocnici, kde pracuje 20 lékařů a 100 sester, kolik nabíjecích míst se musí vybudovat? Jeden stojan myslím, že stojí cca. 1M CZK.
Mega stojí DC stojan - ale ty nepotřebuješ nabít rychle když to auto tam stojí. Běžný Wallbox je okolo 20tis samozřejmě plus nějaký přívod, revize... I kdyby měl zaměstnavatel tu investici rozpustit v ceně energie je to pro lidi stále pohodlnější než nabíjení někde u lampy a hlavně tam tu cenu přípojného místa taky bude platit v ceně kWh...
U nás v práci to řešíme jak pro EV tak pro kola, koloběžky.. ale zatím to visí na legislativě přeprodeje elektřiny.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
kevin_mitnick
Příspěvky: 1724
Registrován: 20 kvě 2007, 02:00

#22 Příspěvek od kevin_mitnick »

bdn píše: Aleš: Radku, až bude mít 500 lidí elektromobil na sídlišti, tak bude všechno jinak. Pochopitelně i počet nabíjecích stanic.
Dokonce bych řekl, že bude jiné i to sídliště a koneckonců celý náš svět. Už teď vznikají zajímavé projekty, například koncept nabíjení z pouličního osvětlení.
Tihle svedkove greendealovi mi ze vseho nejvic pripominaji cloveka, co vyskoci z letadla ve trech kilometrech bez padaku v svatem presvedceni, ze nez dopadne tak nekdo ten padak vymysli, vyrobi a doruci jim ho na zada. Neni problem, za deset let bude vsechno jinak, za deset let bude Nemecko mit 100% elektriky z Obcasnych Zdroju Energie, za 10 let bude v kazdem sloupu nabijecka (no ja nevim ale v rozvadeci VO pro pul sidliste jsem videl 3x25A)... Pokud by si nabili hubu jen sami, docela by mi to nevadilo, jenze tohle nas bude bolet vsechny...

Uživatelský avatar
Yarda1
Příspěvky: 2372
Registrován: 11 úno 2009, 01:00

#23 Příspěvek od Yarda1 »

tomasjedno píše:Tohle jsem v pátek potkal (vjezd do garáží bytového domu)…
Tohle mne taky napadlo. Když se zakazuje vjezd aut na plyn do podzemních parkovišť, elektromobily jsou vhodné pro jízdy po městech, ale když budou mít taky zákaz vjezdu do podzemních parkovišť, jízdy po velkých městech jim to dost zkomplikuje.
:-(
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#24 Příspěvek od ok1hga »


Uživatelský avatar
Pikofarad
Příspěvky: 1218
Registrován: 02 pro 2007, 01:00
Bydliště: 742 58

#25 Příspěvek od Pikofarad »

rezis píše:Nabíjení na sídlišti je mimo realitu.
Muselo by se vymyslet indukční nabíjení,páč "indiáni" by záhy odklonili měděné kabely. :(

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#26 Příspěvek od rnbw »

A indukcna cievka by bola plastova alebo dubova, aby ju neukradli? :D

Uživatelský avatar
Pikofarad
Příspěvky: 1218
Registrován: 02 pro 2007, 01:00
Bydliště: 742 58

#27 Příspěvek od Pikofarad »

Zabudovaná do stání :wink:

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od workhard »

rezis píše: A tu je řešení... v práci.
V minulé práci nepovolovali nabíjet ani elektrokolo a v té současné je jeden stojan na asi tak 3000 lidí.
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

Uživatelský avatar
Valdano
Příspěvky: 695
Registrován: 01 led 2023, 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#29 Příspěvek od Valdano »

Zdroj: Problém s nabíjením elektromobilů na ulici konečně vyřešen?

Teleskopický výsuvný nabíjecí stojan, který je v době neaktivity schovaný v chodníku a díky tomu na ulici nijak nepřekáží.

Jen nečekejte žádné extra nabíjecí výkony, nabíjecí stojan má totiž výkon jen cca 7 kW (tím naopak nepřetěžuje elektrickou síť). Nejčastěji tak bude využíván pro noční nabíjení.

Večer po návratu z práce u stojanu zaparkujete svůj elektromobil. Nabíjecí stojan na povel z mobilní aplikace, přes kterou budete za nabíjení i platit, vyjede nad úroveň povrchu a vy si k němu připojíte nabíjecí kabel ze svého vozu. Ráno nasedáte do plně nabitého auta. Zkrátka idylka. Tedy pokud ráno spíš nezjistíte to, že vám někdo ukradl kabel dříve než se akumulátor stihl alespoň z nějaké rozumné části nabít. :(

Dnes kdy jsou nabíjecí stanice spíš vzácností se to zatím moc neprojevuje, ale při představě, že po různých sídlištích budou stovky nebo i tisíce takových nabíjecích stojanů a k nim přes celou noc kabelem připojené spousty aut tak to bude naprostý ráj pro "sběrače kabelů". :D Pro majitele elektromobilů pak bude na takovém způsobu nabíjení asi nejdražší to neustále nakupování nových a nových nabíjecích kabelů, protože se při takovém množství příležitostí budou každou chvíli ztrácet.

Bezdrátové indukční dobíjení by to mohlo vyřešit, ale musely by se tomu přizpůsobit elektromobily, protože ty současné to nemají, ale to už je spíš vzdálenější budoucnost.

Zdroj: Univerzální bezdrátové nabíjení elektromobilů
S rozvojem bateriové elektromobility je nutné zajistit také rozvoj technologií nabíjení elektromobilů. V současné době jsou veškeré komerční nabíjecí systémy založeny na kabelovém připojení přívodní střídavé sítě nebo stejnosměrné nabíjecí stanice. Bezdrátový přenos energie je tak dalším logickým krokem ve vývoji obslužné infrastruktury. Tento článek pojednává o současném stavu technologie bezdrátového nabíjení bateriových elektromobilů, definuje problematické oblasti a nastiňuje budoucí vývojové směry v tomto oboru.

8. Bezdrátové nabíjení nebo bezdrátové rušení?

Přenos výkonu elektromagnetickým polem musí zákonitě vyzařovat spolu s pracovním polem i elektromagnetické rušení. Tak jako všechny zdroje, musí i indukční nabíječka projít EMC testy podle platných norem. Výzvou pro systémy induktivního přenosu energie je omezení rušení do povolených mezí i v případě, že je generováno pouze pracovním polem vysílací cívky a všechny ostatní parazitní zdroje, například přívodní kabely, jsou kompenzovány.

Jedním ze způsobů, jak částečně snížit elektromagnetické emise je provozovat indukční systém na rezonanci blízké frekvenci a regulovat výkon pomocí ladicího obvodu. Vývojový projekt UnIndCha se, mimo jiné, zabýval studiem závislosti spínací frekvence EMC rušení univerzálního indukčního nabíjení. Princip měření vyzařovaného magnetického pole je použit pro zjištění EMC rušení v rozmezí od 9 kHz do 3 MHz. Byla porovnána spektra vyzařovaného pole ve stejném pracovním bodu při různých spínacích frekvencích.

Výsledky měření ukazují, že různě naladěný rezonanční obvod má různou úroveň vyzařovaného rušení při stejných provozních parametrech. Tyto rozdíly jsou způsobeny proměnlivými odchylkami mezi provozními frekvencemi a rezonanční frekvencí systému. V závislosti na naladění bylo při různých měření pozorováno snížení emisí až o 10 dBμA/m. V souladu s teoretickými předpoklady byly minimální úrovně interferenčních emisí dosaženy, když byl systém provozován v rezonančním režimu. Kromě toho byla při měření stanovena optimální hodnota ladění systému 62 %, to je minimální odladěná kapacita v procentech kapacity původního obvodu. To naznačuje, že při proměnlivém ladění se vyzařovaná interference opět zvyšuje, pokud je kompenzace příliš vysoká. U vyšších rozdílů polohy mezi cívkou vysílače a přijímače lze předpokládat, že se zvyšuje účinnost adaptace ladění.

Díky možnosti variabilního ladění rezonančních obvodů je zde vždy možné zajistit, aby systém fungoval v normou požadovaném frekvenčním rozsahu. Během provozu na rezonanční frekvenci bylo dosaženo významného snížení harmonických rušení. Systém s laděním rezonance je tedy výhodný, a to zejména při vysokých odchylkách vzájemných poloh cívek.
Přílohy
teleskopicky_vysouvaci_nabijeci_stojan.jpg
nabijeci_stojan_v_neaktivnim_stavu.jpg
bezdratove_indukcni_dobijeni_elektromobilu.jpg

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#30 Příspěvek od rnbw »

Valdano píše:Bezdrátové indukèní dobíjení by to mohlo vyøešit, ale musely by se tomu pøizpùsobit elektromobily, protože ty souèasné to nemají, ale to už je spíš vzdálenìjší budoucnost.
To nevadi, do 10 rokov budu vsetky v srote.

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“