ponorka

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Valdano
Příspěvky: 695
Registrován: 01 led 2023, 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#136 Příspěvek od Valdano »

Zdroj: BBC News: Co nám mohou o tragédii říct trosky Titanu

Přední titanová polokoule je sice bez akrylátového okna, ale jinak je velmi zachovalá a v podstatě na první pohled nejeví známky nějakého pomačkání. Titanové příruby, které byly na obou koncích válcového trupu na první pohled také nevypadají zdeformované.
Myslím, že klíčové části, na které je třeba se podívat, jsou rozhraní mezi akrylovým oknem a polokoulí kupole nebo koncovky a také oblast, kde byl válcový trup z uhlíkových vláken spojen s titanovými přírubami, řekl Blair Thornton, profesor. námořní autonomie na britské Southampton University.

Několik pytlů trosek bylo naloženo na čekající nákladní vozy. Co v nich bylo, netušíme. Mohly tam být kusy samotného trupu z uhlíkových vláken? Pokud existují, vyšetřovatelé je budou chtít prozkoumat, zda nenaleznou důkaz o tom, že se uhlíkové vrstvy začaly oddělovat - proces známý jako delaminace - zejména v místě spojů s přírubami.

Neviděli jsem vykládat z lodi kontejnery, které mohly být použity k přesunu lidských ostatků. Americká pobřežní stráž však tvrdí, že nyní potenciálně takový materiál má.

Uživatelský avatar
Valdano
Příspěvky: 695
Registrován: 01 led 2023, 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#137 Příspěvek od Valdano »

Zdroj: Kanadský úřad pro bezpečnost dopravy (TSB)
Tisková zpráva: Aktualizace TSB o vyšetřování události týkající se podpůrného plavidla Polar Prince a ponorky Titan

St. John's, Newfoundland a Labrador, 28. června 2023

Dokončené práce

Vyšetřovatelé TSB dokončili shromažďování příslušných dokumentů a dokončili předběžné rozhovory s osobami na palubě podpůrného plavidla Polar Prince. Vyšetřovací tým získal záznamník údajů o plavbě plavidla, který byl odeslán do TSB Engineering Laboratory v Ottawě k další analýze.

Dnes dorazily do přístavu St. John's trosky ponorky Titan, které získala pobřežní stráž Spojených států (USCG). TSB zkontroloval, zdokumentoval a katalogizoval materiály pro své bezpečnostní vyšetřování. Materiály jsou nyní ve vlastnictví USCG.

Další kroky

V příštích týdnech vyšetřovací tým zkontroluje dosud shromážděné informace a posoudí výskyt v souladu se zásadami TSB pro klasifikaci výskytu. Tým bude také podle potřeby sledovat další informace.

Účelem nezávislého vyšetřování zaměřeného na bezpečnost je najít všechny příčinné a přispívající faktory k nehodě, aniž by byla připisována vina nebo občanskoprávní nebo trestní odpovědnost. To umožňuje zaměřit se na řešení bezpečnostních nedostatků a na prevenci opakování podobných nehod.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#138 Příspěvek od EKKAR »

No, jasně, TEĎ budou všecko zkoumat a posuzovat ... Kdyby v ponorce nebyli ti anglo-pákistánský zbohatlíci a sám majitel tý společnosti, ale "jen" někdo s menším kontem, neštěkne po nich ani namalovanej čokl a celá událost se zamete pod koberec, stejně jako se celý léta kašlalo na to, že ten dotyčnej vybírá těžký prachy za něco, co je taháním tygra za fousy.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
ransom
Příspěvky: 924
Registrován: 19 črc 2020, 02:00
Bydliště: Náchod

#139 Příspěvek od ransom »

Asi se stala hrozná věc. BOBOBO zabil EKKARA a teď používá jeho účet.

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#140 Příspěvek od kulikus »

EKKAR píše:stejně jako se celý léta kašlalo na to, že ten dotyčnej vybírá těžký prachy za něco, co je taháním tygra za fousy.
Operoval v mezinárodních vodách, kde může. Respektive to neměl kdo zakázat. A navíc, proč to zakazovat? Ponor nesl ryziko, které každý z účastníků akceptoval. Držme se tedy technické stránky příčiny havárie. Stále je tu teoretická možnost, že tomu někdo pomohl z určitých důvodů. Už to tu někdo napsal - dokud nejsou (identifikované) ostatky...
Jsem zvědav, co ne/najdou. Rozhodně by mělo něco zůstat. Tipuju, že tkáně zůstanou i v 38MPa celistvé, byť krátce projdou pod lisem, což ovlivní jejich tvar a homogenitu.
Některé záběry (nevím, zda je to v té hloubce) ukazují ryby.

Jak poznají že dekompozice materiálu vznikla před havárií a ne během ní?

Uživatelský avatar
Valdano
Příspěvky: 695
Registrován: 01 led 2023, 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#141 Příspěvek od Valdano »

kulikus píše:Jak poznají že dekompozice materiálu vznikla před havárií a ne během ní?
I když tohle je svým způsobem unikátní případ, protože se v podstatě jednalo o experimentální plavidlo tak kanadský úřad pro bezpečnost dopravy (TSB) na to dá dohromady odborníky. Uvidíme co bude v závěrečné zprávě TSB, která bude zveřejněna na konci třetí fáze procesu vyšetřování jak je uvedeno v dosavadním popisu případu.

Uživatelský avatar
Valdano
Příspěvky: 695
Registrován: 01 led 2023, 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#142 Příspěvek od Valdano »

EKKAR píše:No, jasně, TEĎ budou všecko zkoumat a posuzovat ... Kdyby v ponorce nebyli ti anglo-pákistánský zbohatlíci a sám majitel tý společnosti, ale "jen" někdo s menším kontem, neštěkne po nich ani namalovanej čokl a celá událost se zamete pod koberec...
K té události došlo v mezinárodních vodách a ve vztahu k lodi plující pod kanadskou vlajkou takže to spadá pod kanadský úřad pro bezpečnost dopravy (TSB). Vyšetřovat by se to s největší pravděpodobností vyšetřovalo tak jako tak a jediné co by bylo jinak by bylo to, že by tomu média nevěnovala takovou pozornost jako ostatně i většině ostatních případů v níže odkazovaných seznamech TSB.

TSB je nezávislá instituce a vyšetřuje nejrůznější události (nejen s následkem smrti, ale i různé nehody bez smrtelných následků atd.), a to nejen v námořní dopravě, ale i v civilním letectví a v železniční dopravě, a to i v případech kdy se nejedná o miliardáře. Stačí se podívat na dlouhé seznamy železničních případů, námořních případů a ještě delší seznam případů v civilním letectví vyšetřovaných TSB.
Naposledy upravil(a) Valdano dne 01 črc 2023, 12:17, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#143 Příspěvek od EKKAR »

kulikus píše:
EKKAR píše:stejně jako se celý léta kašlalo na to, že ten dotyčnej vybírá těžký prachy za něco, co je taháním tygra za fousy.
Operoval v mezinárodních vodách, kde může. Respektive to neměl kdo zakázat. A navíc, proč to zakazovat? Ponor nesl ryziko, které každý z účastníků akceptoval. ...
Ano, pokud by riziko nesli jeho zaměstnanci, kterým on za tu práci v riziku platil, lze říct "v mezinárodních vodách si může dělat co chce". Ale on nejenže lidem na palubě neplatil (aspoň ne všem), on ještě vybíral dlouhý prachy za to, že se někdo s ním moh potopit. Minimálně pojišťovny po něm měly vystartovat jak čert po hříšný duši - i tak ho před sežráním ze strany pojišťoven zachránilo jen to, že tam zakukal s nima, o finanční budoucnosti tý jeho firmy si nedělám moc iluzí - až se pojišťováci slezou a začnou počítat odškodný pozůstalejch za ty 4 dny vylhanýho čekání na zprávu, i když už v den ponoru věděli, že se něco hodně masivně obrátilo posraným navrch, dolary budou lítat jak sláma z řezačky po miliónech ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#144 Příspěvek od xsc »

Za "skoky" do vesmíru se taky vybírají prachy, riziko je taky značné a taky jde o experimentální záležitost. Tady žádný úřad bezpečnost zajišťovat nebude, něco jako homologovaná kosmická loď nebo ponorka do extrémních hloubek není možné.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#145 Příspěvek od EKKAR »

Tak proč potom Muskovi a jeho Space-X zakázal Úřad pro bezpečnost v letectví další starty jeho Super Heavy? A proč mu nedovolili startovat s lidma na palubě, dokud neměl experimentálně ověřený nouzový oddělení pilotovanýho modulu od rakety Falcon? Ha? Taky ho "nikdo nekontroloval" ??? Máš v těch svejch tvrzeních kapánek bordel, řek bych ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#146 Příspěvek od xsc »

Bordel v tom máš ty. Kosmodrom je na území USA, ne mimo. A to, že úřad něco zakáže, ještě neznamená, že za bezpečnost ručí.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#147 Příspěvek od tomasjedno »

EKKAR píše:Tak proč potom Muskovi a jeho Space-X zakázal Úřad pro bezpečnost v letectví další starty jeho Super Heavy? A proč mu nedovolili startovat s lidma na palubě, dokud neměl experimentálně ověřený nouzový oddělení pilotovanýho modulu od rakety Falcon? Ha?
Myslím, že v tom hrají zásadní roli tři aspekty:
- při startu se na zemi i ve vzduchu nadělá dost bordelu
- když se něco zvrtne, tak to může ohrozit nezúčastněné
- uchází se o státní zakázky,
tak holt musí snést nějakou tu buzeraci od úřadu.

Uživatelský avatar
Valdano
Příspěvky: 695
Registrován: 01 led 2023, 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#148 Příspěvek od Valdano »

xsc píše:to, že úřad něco zakáže, ještě neznamená, že za bezpečnost ručí.
Tady, ale nikdo nikde netvrdil, že nějaký úřad ručí za bezpečnost a pokud snad někdo nabyl takového dojmu pak se spletl.

Například již zmíněná TSB je nezávislá instituce, která provádí vyšetřování různých nehod v námořní, letecké a železniční dopravě. Jediným cílem při těch vyšetřováních je snaha přispět ke zvýšení bezpečnosti dopravy nikoli ručit za ni. V případě podezření nebo potvrzení určitých bezpečnostních nedostatků TSB upozorňuje příslušné orgány i dotčené subjekty např. výrobce a dává jim různá doporučení a ty následně formou různých opatření přispívají k předcházení podobných případů do budoucna ať formou omezení či nařízení apod.

Nic a nikdo samozřejmě nezaručí 100% bezpečnost, ale to je snad jasné.

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#149 Příspěvek od pepik9 »

Vzduch uvnitř ponorky má poměrně vysokou koncentraci uhlovodíkových par.
Pan Corley mluví o dieselovejch ponorkách nebo o tom, že se v ponorce moc prdí ?

Uživatelský avatar
foxrider
Příspěvky: 805
Registrován: 28 zář 2013, 02:00
Bydliště: Praha- východ

#150 Příspěvek od foxrider »

Otázka je také zda Titan nebyl nějakým způsobem "načatý" tlakem a slanou vodou mezi lepenými spoji přírub a trupu. V roce 2019 prý slyšeli při ponoru praskavý hlasitý zvuk. Pak teda vyrobili nový trup. Mohla se vloudit i výrobní "chybička".

https://www.nytimes.com/2023/06/23/us/t ... tanic.html

A Google překlad:

https://www-nytimes-com.translate.goog/ ... _tr_pto=sc

Ale i tak, jako "prostému silnoproudaři" mi takováto struktura, doslova slepená z různých materiálů a pod vnějším tlakem až asi 40 MPa připadá vhodná spíš na sebevražednou misi.

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“