Přípravek chelade na ošetření rzi

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
nicky
Příspěvky: 148
Registrován: 02 črc 2020, 02:00

Přípravek chelade na ošetření rzi

#1 Příspěvek od nicky »

Znáte prosím někdo tento přípravek?
Na internetu je dobře hodnocen.

https://www.aci.cz/9900005-odrezovac-st ... 42931.html

Chci se zeptát, pokud bych jej použil na rezavá místa na autě (místa kde neudělám prstem díru samozřejmě.).
Potom bych nanesl kit, plnič vrchní barvu.

Nenarušila by se tim chemická reakce tohoto přípravku?
Jde mi o to abych rez spíše nerozšířil.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#2 Příspěvek od p32 »

Nevšimnul sis, že je to asi desetkrát dražší než naprosto funkční klasický Odrezol?

Uživatelský avatar
GeXeS
Příspěvky: 246
Registrován: 09 črc 2020, 02:00
Bydliště: jižní Morava

#3 Příspěvek od GeXeS »

Těžko říct. Osobně neznám. Podle bezpečnostního listu tam jsou (podle očekávání) taniny a (2-methoxymethylethoxy)propanol jako rozpouštědlo/smáčedlo. Co tam dělá oxid křemičitý mi není jasné, ale tak OK. Naopak tam nevidím kyselinu fosforečnou, kterou bych tam čekal - ale ta se nemusí přidávat vždy, pokud má člověk dostatečně kyselý tanin (naopak když zůstane nezreagovaná, bude do budoucna škodit - to je případ toho klasického bezoplachového odrezovače za pár korun).
Cena je ale skutečně šílená...

petrfilipi
Příspěvky: 2551
Registrován: 13 zář 2005, 02:00

#4 Příspěvek od petrfilipi »

Tady je cena ještě šílenější.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#5 Příspěvek od Hill »

To chela- v názvu ukazuje na chelataci, tedy doslova "uzavření do klepet".
To umí více sloučenin, navázat na sebe a stabilizovat kovy z jejich solí, drahé na přípravku bude asi to, že je bezoplachový, konzervující, a zřejmě i patentovaný.
Asi bude i účinnější, než Hammerite, ten zastavil korozi jen na povrchu, do hloubky nešel. Nějak ale nemůžu najít, jakým teplotám Chelade beze změn odolává, co provede třeba na brzdových bubnech a štítech v blízkosti, když se ohřejí, to Hammerite neměl rád, popraskal a loupal se. Třeba Chelade odolává po vytvrzení i vyšším teplotám.

Samotné odstranění rzi (i sloučenin jiných kovů) totiž zvládá daleko levnější chelaton 3, ale ten vyžaduje ponořit předmět do nejméně 8 - 10 % roztoku na několik hodin (nebo roztok na předmět podobně dlouho natírat, aby nezaschnul), a ještě tomu pomoci tvrdým štětcem nebo kartáčem. A na závěr vyžaduje oplach a konzervaci.
Ten chelaton jsem používal k vysrážení železitých solí z převařené a filtrované vodovodní kohoutkovice, stačilo 2 gramy rozpustit v pár deci vody, dolít do 10 litrů, první hodinu kanystrem několikrát zatřepat a nakonec nechat do druhého dne usadit. Při opatrném slévání nebylo třeba ani vodu filtrovat, šedý až nažloutlý sajrajt seděl na dně. Pak už se dala voda použít k namíchání lázní na barevné fotky, kterých se v litru dala zpracovat bez rozladění barev až dvojnásobná plocha proti vodě pouze převařené a filtrované.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#6 Příspěvek od Sandal »

Na shnilý auta byla vždy nejlepší Nová huť Klementa Gottwalda v Kunčicích :lol:
Podle mne stačí rez něčím pasivovat, a nevymejšlet kupovat takový lapáky na vejry, jako je ten za 1500 vočí. Když je na autě rezavý flek, příčina bývá skoro vždy na druhé straně plechu, který je třeba vyřezat, a nahradit novým, a zevnitř ošetřit nějakým voskem. Takhle jsem vyvařil a ošetřil prahy u sveho auta, a kupodivu to drží už 5 let. Do každeho prahu jsem vyblil jeden sprej za asi 200kč, a je od toho pokoj.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“