Co je tohle za sklo?

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

Co je tohle za sklo?

#1 Příspěvek od Artaban001 »

Tak jsem se svezl do Brna "Ibalginem", alias růžovým Panterem.
Zaujaly mě okna - proč je tam ten vzor?
Přílohy
IMG_20230717_162936.jpg

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#2 Příspěvek od EKKAR »

Napadá mě prefragmentace pro případ nouzový destrukce ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#3 Příspěvek od Artaban001 »

Taky mě napadla tahle možnost.

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Hubert_79 »

Jste vedle. Tímto sklem je vybavena i jednotka InterJet a údajně jde o sklo, které lépe propouští mobilní signál.
Více třeba tady
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
Valdano
Příspěvky: 695
Registrován: 01 led 2023, 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#5 Příspěvek od Valdano »

Zdroj: Železničář: Příjem signálu GSM vylepší unikátní okna (článek z roku 2021)
Vývojáři Siemensu ve Vídni proto hledali řešení, jak bez vysokých nákladů zlepšit kvalitu telefonních hovorů a příjem dat ve vlacích. Vyvinuli okna s vrstvou chránící interiér vozu před slunečním zářením a zároveň díky laserem vytvořenému mikroskopickému a běžným okem prakticky neviditelnému rastru umožňují průchod elektromagnetických vln.

Nové řešení okenních skel dovoluje průchod všech frekvencí užitečných pro mobilní komunikaci. A navíc, budoucí mobilní standardy, jako je 5G, budou uvnitř vozu okamžitě k dispozici bez dalších investic do upgrade repeaterů.

Konečný výsledek nyní vypadá jako kolekce šestihranných pláství s různými délkami hran. Tento vzor je laserem vytvořen do kovového povlaku na okenních tabulích. Vzorovaný kovový povlak je vidět, pokud se na sklo podíváte z určitých úhlů.

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#6 Příspěvek od Artaban001 »

takže něco jako pasívní mikroanténky - Na článek v Železničářovi jsem kdysi taky narazil, ale už jsem si na něj nevzpoměl, takže díky za připomenutí.

Uživatelský avatar
samec
Příspěvky: 3692
Registrován: 19 pro 2017, 01:00

#7 Příspěvek od samec »

Artaban001 píše:něco jako pasívní mikroanténky
presne naopak

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od kulikus »

samec píše:
Artaban001 píše:něco jako pasívní mikroanténky
presne naopak
aktivní makroanténky? :-)
Jsou to škvíry v průhledné vodivé fólíi, kterými se signály 'provlní' dovnitř.
Mně to připomíná štěrbinové/slotové antény.

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 802
Registrován: 20 čer 2005, 02:00
Bydliště: Hospoda u Třebíče

#9 Příspěvek od vasekpetr1 »

Artaban001 píše:Tak jsem se svezl do Brna "Ibalginem", alias růžovým Panterem.
A tvůj dojem z jízdy? V kterém voze jsi seděl? Velké výtky jsou v oddíle pod trafem, že je dost hlučné. Některé jednotky už procházejí výměnou trafáků u výrobce, prý to odhlučnění dost pomáhá.

Uživatelský avatar
barnodaj
Příspěvky: 665
Registrován: 16 dub 2011, 02:00
Bydliště: Vodňansko

#10 Příspěvek od barnodaj »

Nějaké pantery starší buď od Brna nebo ze sPlzně tady dostali Bulhaři (pro neznalé ČD ČB) a proti prvním čtyřem soupravám, čísla souprav končící na 1 až 4 došlo k zhoršení komfortu pro sedící cestující. Přesunutí odpadkového "koše" do prostoru kolen cestujících dělá čtyřku sedadel pohodlnou maximálně pro jednoho cestujícího normálního vzrůstu. Dohromady s rozvodem teplého vzduchu pod okny se sezení podobá posezu v přízemí patrového vagonu z šedesát let staré produkce NDR.

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“